Köpevillkor

Svensk lag gäller för köp gjorda i webbutiken och eventuell tvist ska avgöras främst av Allmänna reklamationsnämnden och sedan i svensk domstol. Vi följer utöver lagen god affärssed och är mycket måna om att kunderna är nöjda.

 

Varor och Reklamation

Produkter och produktgarantier
Alla produkter som säljs i butiken kan användas i Sverige och ska vara förenliga med svensk lagstiftning.

Vi följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar 6 månaders garanti på alla produkter. I de fall tillverkarna lämnar längre garantier, t ex 1 år, gäller givetvis denna längre garantitid. Produktgarantin gäller dock inte vid olyckshändelse, onormal användning eller underlåtenhet att följa skötsel- och serviceanvisningar. 

Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har konsumenter i Sverige ångerrätt i 14 dagar. Ångerrätten gäller dock inte alltid, se fullständig lista nedan. Vid nyttjande av ångerrätten betalar konsumenten returfrakten. Kostnaden för returfrakten ligger i fas med vad konsumenten betalade för den ursprungliga frakten.

Om varan i fråga är oanvänd och lämnas tillbaka i oförändrat skick betalas hela kostnaden för varan tillbaka till konsumenten. Är varan använd och har ett förändrat skick, avgör värdet av produkten i förändrat skick hur mycket konsumenten ska få tillbaka av den totala kostnaden. 

Vid nyttjande av ångerrätt har konsumenten 14 dagar, från leveranstillfället, på sig att kontakt NollFyraSex AB och därefter 14 dagar på sig att skicka tillbaka varan eller skicka bevis på återsändande.

Byte

Eventuella byten av varor behandlas som nyttjande av ångerrätten. För att enklast byta en vara kontaktar konsumenten säljaren på info@nollfyrasex.se

Reklamationsrätt 

Konsumenten har inom 3 år från köpet rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Inom de första 6 månaderna efter köp gäller vår produktgaranti, alternativt måste säljaren bevisa att felet inte är ursprungligt. När det har gått mer än 6 månader efter köpet är det i stället konsumenten som måste bevisa att felet är ursprungligt. Varan ska reklameras “inom skälig tid” efter upptäckt av fel, en god riktlinje är inom 2 månader. Konsumenten ska vid godkänd reklamation bli ersatt för eventuella fraktkostnader. 

Transportskador 

Vi anstränger oss för att emballera väl så att transportskador inte ska uppstå, men om varan trots allt är transportskadad vid leverans skall detta omgående reklameras av konsumenten. Meddela oss före retur. 

Vid eventuell retur
För att underlätta hanteringen, kontakta oss först på info@nollfyrasex.se om ånger- eller reklamationsrätten är aktuell att använda, liksom vid transportskada.

Outlöst försändelse
Om konsumenten inte hämtar ut försändelsen så att den outlöst går i retur till oss tillkommer en avgift på 195 kronor för att täcka våra extra kostnader för hanteringen. Vill konsumenten ha sina varor skickade igen tillkommer även en ny fraktavgift, motsvarande den fraktkostnad som konsumenten betalade för vid första sändningen. Vill konsumenten få pengarna tillbaka i stället för att mottaga varorna så kommer vissa varor (se lista under Ångerrätt) samt fraktkostnader att exkluderas från det beloppet.

Tvistlösning
Vid eventuell tvist mellan konsument och säljare rekommenderar vi att man vänder sig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer de allmänna rekommendationer som utfärdas av Konsumentverket och garanterar att vi vid eventuella tvister kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens utslag.

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar från att konsumenten häver köpet eller reklamerar varan förutsatt att vi tagit emot varan eller fått bevis på återsändande. Undantag gäller om vi inte mottagit varan eller bevis på återsändande, då gäller 14 dagar från och med att vi tar emot varan.

Betalning och pris

Betalningsmetoder
Kortbetalning. Kortbetalning VISA eller MasterCard via betaltjänsten Stripe

Priser
Priserna som anges i webbutiken är enligt standardinställningen i svenska kronor. Totalpriset inklusive frakt framgår i kassan efter val av fraktmetod, innan val av betalningsmetod och genomförande av köpet.

Fakturabetalning
Företag eller större grupper kan betala via faktura. Kontakta oss för en överenskommelse.

Frakt

Leveranstid
De angivna leveranstiderna är de normala tiderna det tar från att din order är lagd fram till leveranstillfället. Om leveranstiden mot förmodan skulle överskrida 30 dagar har du rätt att häva ditt köp.

Ändring av leveransmetod
Om inte all information leveransmetoden kräver finns med i beställningen förbehåller vi oss rätten att ändra till en annan leveransmetod i samma prisklass.

Fraktmetoder
I kassan får man välja bland de möjliga leveransmetoderna baserat på varukorgens innehåll. Fraktpriserna räknas ut automatiskt baserat på varornas vikt, skrymmevikt och emballage.

Ändrat transportuppdrag
Vid ändring av transportuppdrag på redan skickat gods tas en avgift ut på 200 SEK inkl. moms. Det gäller exempelvis ändring av leveransadress och ändring av fraktmetod.

Inrikes
Posten Brev
Levereras i brevlådan. Om det inte går så levereras det till ett utlämningsställe och mottagaren aviseras.
Frakt för upp till 1 kg.
Normal leveranstid 1-3 arbetsdagar.
Posten MyPack
Levereras till ett utlämningsställe. När paketet finns tillgängligt aviseras mottagaren.
Frakt av ett kolli upp till 20 kg.
Normal leveranstid 1-3 arbetsdagar beroende på ort.

Utrikes
Vi skickar för tillfället inte utomlands

Övrigt

Köpavtal
Ett köpavtal ingås mellan säljare och konsumenten i och med att beställningen läggs i webbutiken. Konsumenten måste vara 18 år för att ingå köpavtal.

Personuppgifter
Vi hanterar personuppgifter i enlighet med PuL (Personuppgiftslagen) och GDPR (General Data Protection Regulation) eller Allmänna dataskyddsförordningen som det heter på svenska. De används uteslutande för att vi som säljare ska kunna fullgöra vårt åtagande att leverera varorna till konsumenten och för att följa upp kvaliteten på vår tjänst. När ni genomför ett köp av oss har ni då också accepterat att vi lagrar dina uppgifter för att genomföra ditt köp. Du kan när som helst kontakta oss via våra kontaktuppgifter nedan om du har frågor angående din leverans eller om du vill genomföra köp på något sätt utan att skriva in dina uppgifter i vår e-butik. 

Betalningsansvar
Genom att klicka i rutan ”Jag har läst och godkänner Säljarens försäljningsvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.” godkänner konsumenten alla villkor ovan och är där med betalningsansvarig när orden är slutförd. Du ges även möjlighet att klicka i rutan ”Genom att använda detta formulär accepterar du att denna webbplats lagrar och bearbetar dina uppgifter.” innan du genomför ett köp. 

Kontakt
NollFyraSex AB
Organisationsnummer:  556970-2284

Epost: Info@nollfyrasex.se

/NollFyraSex AB
073-7225419
www.nollfyrasex.se